PATANJALI YOGASUTRA'S- CARLO SAHEBZAD

De hogere pratyaya-training is voor om de Citta te beheersen. Al wat je met Svadhyaya traint is voor de hogere Pratyaya te vormen en te concluderen dat je je niet langer meer hoeft te of moet verhogen tot je naasten. Citta managed Buddhi ..Wanneer je Buddhi connected wilt hebben met de Atman of Purusha dan zul je door te reflecteren over de Heilige boek(en) steeds weer moeten vaststellen voor jezelf hoe je moet mediteren of bidden..alles wat bijvoorbeeld Jeshua de Messias uit de evangelie uitleg is ervoor om te bidden. Met het gebed vermeerder je de energie om te creeren (Ofwel mantra-pranayama) waardoor je harmoniseert of connect met de Universum of  De Allerhoogste God. Alle religies leren je dat je je niet moet verhogen ten opzichte van je God en je naasten..Met niet verhogen wordt bedoeld dat je niet voor status gaat en ook niet voor de vruchten van je handelingen of werken gaat en dat is hetzelfde als dat je niet voor eer en geprezen willen worden gaat en dat ook heet transformatie van de guna's naar Satva. Het is God die je alles laat weten of zien wat je moet doen en spreken etc..God spreekt en doet Zijn werken via ons..Mozes evenals Jeshua en Mohammed en avatar Krishna en Buddha Gautema spraken allen op deze wijze..Niet verhogen kan men waarnemen aware zijn door VIVEKA ..dit dus staat geschreven in de sutra's van Patanjali KaivalyaPada. Viveka betekent dan de hoogste onderscheid maken en koerszetten naar de Verlichting ofwel Kaivalya. Over niet verhogen zei Jeshua Messias dat wie zich verhoogt zal klein zijn met betrekking tot de Koninkrijk des hemelen wat betekent dat je nooit dan de perfectie of succes etc wat je wilt bereiken etc.. dat je dat dan nooit echt bereikt maar kleingelovig blijft en kleinzielig kleinzerig amateuristisch blijft te zijn. Wie daarentegen zich verlaagt zal hoog in rang zijn in en met betrekking tot de Koninkrijk des hemelen ofwel Dharma!

In Sadhanapada en kaivalyapada legt Patanjali uit dat de Prakrti is terwille van Hem wat betekent eigenlijk dat Prakrti en siddhi's volheden en kala's zijn van Hem de Godheid..dus ook daaraan moet men niet hechten ..in de evangelie wordt dat gebeden ..Want Uwer Zij Het koninkrijk de Macht heerlijkheid en glorie Majesteit tot in alle Eeuwigheid. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb